Kwalitatief goed onderwijs

Kinderen, daar draait het om op onze school. We durven te stellen dat kinderen het belangrijkste zijn van het 'school-zijn' en het belangrijkste voor de toekomst. Voor de kinderen van De Zonnewijzer willen we goed zorgen. We willen dat zij zich optimaal kunnen ontwikkelen en daarvoor is kwalitatief goed onderwijs belangrijk.

Op De Zonnewijzer kijken wij wat een kind nodig heeft en wij passen ons handelen daarop aan. We kijken altijd door de ogen van het kind. Heeft een kind extra instructie nodig of juist meer uitdaging? Hier spelen wij als team op in.

De leerkracht maakt het verschil

Goede leerkrachten zijn belangrijk voor de kwaliteit van het onderwijs, daarom investeren wij veel in ons team. Onze leerkrachten versterken elkaar. We reflecteren op situaties en gedrag, geven elkaar feedback op lessen en helpen elkaar bij de voorbereiding ervan. Dit houdt ons scherp en maakt ons samen verantwoordelijk voor de ontwikkeling van alle kinderen.

Hoge opbrengsten

Ons onderwijsaanbod en hechte team dragen al jaren bij aan hoge opbrengsten. Op De Zonnewijzer is dit geen doel op zich, maar wel iets waar wij ons voor inzetten. Het welzijn en de ontwikkeling van kinderen zetten wij centraal.

Topondernemers

Topondernemers laat kinderen de wereld ontdekken aan de hand van goed uitgewerkt en concreet ondersteunend thematisch onderwijs. De vakken geschiedenis, aardrijkskunde, natuur en techniek komen op een nieuwe en verfrissende manier (gemengd) aan bod. De leerlingen bouwen er een grote dosis zelfvertrouwen mee op, vooral als het gaat om het vinden van antwoorden op eigen vragen. Zo zorgen we ervoor dat ze gemotiveerd leren!